Konferencje, szkolenia

Konferencja online "Psychologia - konsumpcja - jakość życia"

Miejsce:
początek: 16-10-2020
koniec: 17-10-2020
Organizator:
Instytut Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego oraz Instytut Psychologii Uniwersytetu Śląskiego
 
Opis:
Naukowcy i wszystkie osoby zainteresowane tematyką sensu życia mogą wziąć udział w konferencji online "Psychologia - konsumpcja - jakość życia", zainicjowanej przez Instytuty Psychologii UG i UŚ. Październikowej konferencji towarzyszy hasło "Sens życia - kupię, sprzedam, zamienię".

- "Od kilku dziesięcioleci ludzie gonią bez wytchnienia, skupiając się na codzienności. Jedni angażują się w pracę, dążąc do zawodowego awansu i pieniędzy. Drudzy pragną maksymalizować hedonistyczne przyjemności, żyć chwilą. Cześć z nas dąży do samorealizacji i rozwoju osobistego, podczas gdy inni skupiają się na bliskich, dbając o życie rodzinne" ? mówi inicjatorka konferencji, dr hab. prof. UG Anna M. Zawadzka.

Jak zaznacza, ludzie w każdej epoce poszukiwali odpowiedzi na pytanie, co to znaczy sensownie żyć. Na konferencji eksperci zastanowią się nad niektórymi kwestiami nurtującymi ludzi współcześnie. Czy życie sensowne to życie wyrzeczeń i wysiłku, czy łatwości i przyjemności? Czy w odnalezieniu sensu w życiu pomagają nam systemy religijne, ideologie polityczne, idee społeczne, a może nowe technologie, bazujące na sztucznej inteligencji? Czy w ogóle powinniśmy stawiać sobie pytania o sens i znaczenie życia? A może - paradoksalnie - nie potrzebujemy szukać sensu, a po prostu życie przeżywać?

- "W ostatnich miesiącach, będąc w izolacji społecznej, mieliśmy dużo czasu do przemyśleń. W nasze codzienne życie wkradł się lęk, który jest przecież częstym towarzyszem rozważań wokół sensu życia człowieka" - stwierdza dr hab. Zawadzka.

Wydarzenie odbędzie się 16 i 17 października, inicjatorami są Instytuty Psychologii Uniwersytetów Gdańskiego oraz Śląskiego. Serwis Nauka w Polsce - PAP objął patronat medialny nad tym wydarzeniem.

Na platformie internetowej pojawi się m.in. prof. Agnes Nairn z University of Bristol, badaczka, która zajmuje się wpływem marketingu na dobrostan dzieci i młodzieży, autorka książki "Consumer Kids". Wystąpi również prof. dr hab. Dominika Maison z Uniwersytetu Warszawskiego, autorytet w dziedzinie badań rynku oraz psychologii konsumentów w Polsce. Głos zabierze prof. dr hab. Piotr K. Oleś z Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, psycholog osobowości, autor książki "Psychologia człowieka dorosłego" oraz prof. dr hab. Michał Obuchowski z Uniwersytetu Gdańskiego, badacz zajmujący się bakteriologią molekularną. Planowany jest także panel dyskusyjny z udziałem gości oraz dyskusje w ramach sesji tematycznych.

- "Współczesny człowiek ma za co żyć, ale nie ma po co żyć ? ma środki, ale nie ma sensu" - organizatorzy konferencji przytaczają słowa Viktora Frankla opublikowane w książce "Człowiek w poszukiwaniu sensu".

Najważniejsze informacje dot. terminów, opłat i rejestracji dostępne są na stronie internetowej:
http://konsumpcja.ug.edu.pl/?fbclid=IwAR0L1UJ_R2lIqLiH8K8HLwWHIkuUBekc4GN9Rvv1d0dS8zvYHtbBvvzv5VY

Uczestnicy otrzymają tutorial, który wyjaśni techniczne i organizacyjne szczegóły spotkania. Można też dołączyć do wydarzenia na Facebooku.